dilluns, 21 de desembre del 2009

Com declarar la independència, a l'espanyola

Copiat del MATÍ DIGITAL:


“Dirección General de Declaraciones de Independencia. Ministerio del Interior. Gobierno de España”
(Petita mostra de les converses que s'acostumen a sentir fent cua per a la finestreta d'aquesta Dirección General del Gobierno de España):


-¡Siguiente!

- Bon dia. Venia a presentar aquesta instancia sol·licitant la independència ….

- ¡Oiga! Pero ¿cómo se atreve? Si usted es un terrorista...

- Si ja... Però es que em pensava que era la única manera d’aconseguir la independència. I com vostès tenen els seus herois del “2 de mayo”, que mataven militars de l’exèrcit que defensava la legalitat i la Constitució (la de 1808, la primera de l’Estat espanyol) ...

- ¡Eso era diferente! Esos son nuestros héroes. Mártires de la patria. Por eso los conmemoramos celebrando el 2 de mayo la fiesta de la Comunidad de Madrid. Ellos mataban a franceses para conseguir la independència y que así nuestra patria no fuera gobernada por ellos, que nos habían impuesto la constitución que ellos quisieron.

- Exactament! Això es el que jo vull: alliberar la meva pàtria i que no sigui governada des de fora per una gent que només li interessa treure’n els diners i que ens adaptem a ser com ells volen. Però vostès ens acusen de xenofòbia …

- ¡Nada, hombre! Usted es un terrorista, un asesino. Si quiere que le tramite su solicitud de independencia, deje las armas, quítese el pasamontañas, y vuelva mañana a presentar la instancia, por medios pacíficos y democráticos. Mientras no deje las armas no hay nada que hablar. Y ahora retírese. ¿No ve que hay cola? … ¡¡¡¡Siguiente!!!!

- ¡Bon dia! Duc aquesta instancia sol·licitant permís per a fer un referèndum d’independència.

- ¿Un referéndum? ¡Eso es ilegal! La convocatoria de referéndums es competencia exclusiva del Estado.

- Home, però vostè li ha dit al d’abans que es pot plantejar la independència per mitjans pacífics i democràtics... I què hi ha de mes democràtic que un referèndum?

- ¡Que le digo que un referéndum es ilegal! Lárguese y no vuelva por aquí con ese plan o reformo el Código Penal y se lo aplico aquí mismo, como hicimos con el Ibarretxe ese... ¡¡¡Siguiente!!!

- Bon dia! Miri. Jo vinc perquè el meu país va ser envaït fa gairebé 300 anys per Castella, Espanya o com li vulgui dir. I des d’aleshores tenim molts problemes perquè els governs espanyols ens menystenen, administren els nostres diners en contra dels nostres interessos, no ens tornen prou per a inversions i serveis, fins al punt que els pobles que viuen dels nostres recursos viuen millor que nosaltres, ells tenen autopistes gratuïtes, trens de rodalies que funcionen, etc. Ells dirigeixen l’aeroport de Barcelona des de Madrid i l’han convertit en una sucursal del seu, no ens permeten que intentem preservar el nostre idioma i ens obliguen a fer servir el seu; com que es reserven la política d’immigració els nouvinguts ni saben que aquí tenim el nostre idioma, i mica en mica està desapareixent, etc. I per molt que ens queixem, ells segueixen fent igual. Per això creiem que no hi ha mes solució que administrar-nos nosaltres sols. Així que, com li deia, voldria tramitar la independència, sense violència i sense referèndums, per mitjans pacífics, amb una transició pactada i negociada.

- Así me gusta, por medios pacíficos y dialogando. ¿Ha traído la instancia por triplicado? ¡Estupendo! Aquí tiene su copia sellada. En unos días recibirá la contestación para iniciar las conversaciones, siempre dentro del marco que establece la constitución, ¡claro está!

- ¡Escolti! Però la “Constitucion” diu que “se fundamenta en la indisoluble unidad de la Nación española, patria común e indivisible de todos los españoles” i que “las fuerzas armadas tienen como misión defender la integridad territorial de España”. Si ha de ser dins de la “Constitución” no podrem parlar pas d’independència…

- Le repito: por medios pacíficos se puede dialogar de cualquier cosa, pero siempre dentro del marco de la Constitución. ¿Entiende? ¡La Constitución es sagrada y no se toca!

- Doncs si les constitucions son sagrades perquè no tornem a les Constitucions de Corts que teníem a Catalunya quan va ser envaïda per Castella i que van ser arrasades “por derecho de conquista”, com deia el Decreto de Nueva Planta?

- La constitución sagrada es ésta. No me venga con monsergas históricas. Si usted no acata la Constitución le acusaremos de no-demócrata. Y nosotros no negociamos nada con los no-demócratas. Así que le repito por última vez: las conversaciones se llevarán a cabo sin salir de los límites de la Constitución.

- Dons podríem modificar la Constitució…

- Pero ¿qué dice, hombre? La Constitución se cambia para las cosas que interesen a España: para entrar en la Unión Europea, para que pueda reinar la Infanta Leonor, etc. ¿Se cree usted que la vamos a reformar porque les interesa a ustedes? Pero ¿usted me ha tomado por imbècil?

- Però es que aleshores això no es una negociació. I per a exercir el nostre dret no ens deixarien vostès mes remei que forçar un referèndum, com el Sr. d’abans, o –pitjor encara– recórrer a la força, com l’anterior, Deu ens guard,…

- ¡Amenazando! ¿Lo ve? ¡Ya están ustedes amenazando otra vez! ¡Así, con violencia y amenazas no se puede negociar nada! Si es que son todos ustedes iguales. Son ustedes unos antidemocratas, violentos, que no respetan La ley ni la Constitución ni las reglas del juego de la democracia... ¡Tenga! Llévese su dichosa solicitud y no vuelva a aparecer por aquí o le aplico la Ley de Partidos. ¡Habrase visto! … Lo que tenemos que aguantar los demócratas con tanto intolerante suelto… En fin... ¡Siguiente!