dilluns, 7 de març del 2011

Els toros, més presents que mai a Catalunya

Amb Canals com aquest i famílies poc controladores, la prohibició del toros a Catalunya, al marge d'haver salvat algunes tortures a animals, no haurà servit de res. Segurament cada vegada serem més taurins.


Diumenge, 6.3.2011. 23:34 h. directe.cat.

Avui es presenta "Canal+Toros". "No m'imagino la família, tots asseguts al sofà davant el televisor veient aquest espectacle sanguinari com si fos una pel-lícula de Disney"


Imatge de "Canal+ Toros".
Imatge de "Canal+ Toros".


Avui em sento francament dolgut, i no us dic res de nou, són diversos els meus articles referents a aquesta temàtica:Espanya tindria “los cojones” per fer un referèndum “toros” sí o “toros” no? i S'han de prohibir els correbous, tot i que sigui una tradició?”.

No afegiré la meva opinió referent al món de la tauromàquia, ja que ho he fet repetides vegades en diversos articles, com els que ja he esmentat anteriorment. Només penso i reflexiono en l'audiència d'aquest canal i com rep el món de la comunicació i l'audiovisual l'aparició d'aquest mitjà.

M'emmirallo en el pare o mare de família que paga per veure aquest escorxador. I m'emmirallo en el fill d'aquest pare o mare de família que fent “zapping” es troba amb un home que malfereix un animal. No m'imagino la família, tots asseguts al sofà davant el televisor veient aquest espectacle sanguinari com si fos una pel·lícula de Disney. Em pregunto si aquesta és l'educació que volen inculcar als seus fills. Em pregunto quina resposta donaran aquests pares quan els fills els hi preguntin “què fan aquest homes?” quan a l'escola els eduquen envers el respecte als animals i la natura.

Divendres vaig llegir aquesta notícia al diari Ara, i m'esperava alguna reacció dels crítics de televisió el dissabte i ahir diumenge, però res ni contrària ni a favor, silenci. I el més graciós és que els articles de diversos crítics a diversos diaris aquest cap de setmana eren referents a la resurrecció del programa d'animals de TV3 “Veterinaris” i del la més que criticada programació rosa. Proposo als crítics innovació i originalitat, i no és que digui que parlar dels “toros” en televisió sigui original i trencador, però fa temps que trobo a faltar “la mossegada” particular d'alguns crítics de renom d'aquest país.

Com els deia, avui em sento dolgut, i encara més dolgut es sentiran els animals que milers de persones paguen pels veure morir, perquè amb aquest canal, contribuïm a la seva mort.

Que passin un bon dia.

>Jordi Cirach